Pszczyna, choć daleko od szlaków morskich, nie narzeka na brak żeglarzy. Tym razem nasze wilki morskie biorą udział w dwóch etapach rejsu SEKSTANT EXPEDITION Lodowe Krainy.
REJS ISALNDIA 2014
ETAP 1
Trasa:Gdynia - Kopenhaga - Bergen
Termin: 15 - 29 czerwca 2014
Kapitan: Dariusz Zuber
Uczestnicy:
? Łuczyński Bogdan
? Kotzian Ryszard
? Smolarek Marcin
? Kolber Jacek
? Kubica Kacper
ETAP 2
Trasa:Bergen - Szetlandy - Wyspy Owcze - Reykjavik (Islandia)
Termin: 29 czerwca - 13 lipca 2014
Kapitan: Dariusz Zuber
? Łuczyński Bogdan
? Heczko Dariusz
? Kania Tomasz
? Huptys Krzysztof
? Kloc Zbigniew
? Jurek Piotr
? Kotzian Monika
? Januszewska Wiktoria
? Rakowski Arkadiusz
Coś więcej o jachcie S/Y BARLOVENTO II.
16 metrowy kadłub Barlovento II zapewnia dużo wygód potrzebnych w trakcie długich wypraw. Uczestnicy wyprawy mieszkają w zamykanych kabinach.W rufowej części jachtu znajduje się obszerna mesa gdzie można odpocząć po wachcie, poczytać książkę. Bardzo istotne jest to, że mesa mieści się z dala od kabin załogi oraz posiada własną zejściówkę.W kabinie nawigacyjnej znajdziemy duży stół na mapy oraz wygodne siedzisko, dzięki czemu można wygodnie prowadzić nawigację. Nad stołem znajdziemy komplet przyrządów nawigacyjnych oraz tablicę kontrolną silnika. Kabina posiada zamykane drzwi do kokpitu. Kokpit jachtu został osłonięty od przodu i od góry solidną owiewką z stali i plexiglasu. Dzięki temu sternik jest osłonięty od fal i deszczu. Zabezpiecza to także zejściówkę do nawigacyjnej przed dostaniem się przypadkowej fali.
DANE TECHNICZNE JACHTU
Długość: 15,90 m
Szerokość: 4,37 m
Zanurzenie: 2,5 m
Typ ożaglowania: kecz bermudzki
Powierzchnia ożaglowania: 100 m2
Żagle: genua i kliwer rolowane, grot i bezan klasyczne
Silnik: PZM Puck SW 266/M5
Moc silnika: 54 KM
Załoga: do 12 osób
Kadłub: stal
Ocieplenie kadłuba: styropian
Ogrzewanie: gazowe typu Truma
WYPOSAŻENIE
radar
dwa niezależne stałe radiotelefony UKF oraz 2 ukfi przenośne
dwa telefony satelitarne Iridium. Jeden stacjonarny drugi mobilny.
trzy niezależne odbiorniki GPS. (dwa w nawigacyjnej, trzeci dla sternika)
odbiornik navtex
echosondę
wiatromierz
odbiornik pośrednio falowy
EPIRB
transponder radarowy SART
A więcej o całym rejsie dowiecie się ze strony: www.lodowe-krainy.pl